انتخاب همسر (نكته هاي جواني )

راحت زندگي كنيد

 

1-  درباره مشكلات جزئي زندگي نگراني مستمر نداشته باشيد .

تصوير ذهني روشني از سلامت جسمي و رواني مطلوب داشته باشيد. زماني كه فشارهاي عصبي مانند خشم ، تنفر و كينه افزايش پيدا مي كند ، فعاليتها ي فيزيكي مانند پياده روي با سرعت ، دوچرخه سواري ، نرمش عضلاني  و ساير فعاليتهاي ورزشي مي تواند از شدت اين فشارها بكاهد.

2-  ذهنتان را از نگراني ها و بي قراري ها پاك كنيد.

درباره مسائل لذت بخش فكر كنيد و به خاطر برخورداري از نعمت سلامتي ، شاكرباشيد.

3-  زندگي كوتاه است ! آن را در آغوش بگيريد ! از آن لذت ببريد و به آن احترام بگذاريد! لبخند بزنيد و با صداي بلند بخنديد .

خنديدن نه تنها فشار عصبي و تشويش را كاهش مي دهد، بلكه به طول عمر نيز مي افزايد . زماني كه احساس فشار و اضطراب مي كنيد ، يك فيلم خنده دار ببينيد ، يك كتاب خوب بخوانيد و با بعضي از دوستان شوخ طبع خود تماس بگيريد.

4-  نگرش مثبت داشته باشيد.

نگرش مثبت سطح آسيب پذيري فرد را در برابر تصادف  و بيماري هاي ناشي از فشار عصبي مانند نارسايي هاي قلبي را كاهش مي دهد.

5-  تغييرات هر چند كوچكي را در زندگي خود ايجاد كنيد .

درميان فعاليت هاي روزانه ، يك فنجان چاي بنوشيد و يك دوش 30 دقيقه اي  بگيريد. بهتر است يك سرگرمي براي لذت بردن پيدا كنيد .

6-  خواب شبانه خوبي داشته باشيد.

يك خواب عميق آرامبخش باعث رفع خستگي سلسله اعصاب و " خنك شدن " مغز مي شود. از اين طريق جلوي بيماري هاي ناشي از فشار عصبي را مي گيريد.

7-  از خودتان زياد انتقاد نكنيد.

هيچ كدام از ما انسانها كامل نيستيم ، به جاي توجه به كمبود ها ، به ويژگي هاي مثبت شخصيت خود توجه كنيد. آنها را پيدا كنيد و پرورش دهيد.

8-  اهداف جديد و واقع بينانه اي انتخاب كنيد .

براي نمونه شما مي توانيد نقاشي كردن ، ظريف كاري روي  چوب ، سفال سازي و ... را در برنامه زندگي خود قرار دهيد. همه ما براي بيدار شدن از خواب و آغاز فعاليت روزانه ، نياز به دلايل مثبت و انگيزه هاي لذت بخشي داريم، لذا مشاهده ليست اهداف روزانه ، در دسترسي آسان به آن اهداف به ما كمك مي كند.

9-  از تمرين هاي مختلف آرام سازي استفاده كنيد.

آرام سازي در كسب انرژي جسمي و رواني به ما كمك مي كند. برا ي اين كار با دقت و به آرامي عضلات و ماهيچه هاي بدن خود را سفت و سپس آنها را شل كنيد.

 

+ جوان امروز ; ۱۱:۳٧ ‎ق.ظ ; جمعه ٥ دی ،۱۳۸٢
comment نظرات ()